Exercitiul si noua normalitate: Cum sa faci miscare acasa sau in aer liber

Exercitiile de acasa fac parte din rutina mea actuala. Indiferent de izolare, am recurs la rutine in diverse activitati fizice pentru a realiza echilibrul dintre biroul acasa, familie si izolare , sa nu-mi pierd mintile fiind unul dintre principalele mele scopuri. Mi-am dat seama de capacitatea corpului nostru de a se adapta la noi spatii, de implementarea unor obiecte pe care nu m-as fi gandit niciodata sa le exersez, de noi programe si, mai ales, de a ma provoca fara sa ma compar cu acea persoana de alaturi. 

Urmatoarea provocare va fi confruntarea cu noua normalitate. In ultimele cateva saptamani, acest termen a dominat discutiile si conversatiile tuturor celor din casa noastra si impreuna prin Zoom. Desi au devenit conversatii importante pentru a incerca sa ne definim viitorul, s-au spus multe, dar nu se spune nimic. Desi tind sa traiesc in prezent si sa ma indepartez de ideea de asteptare, uneori tind sa-mi imaginez cum va evolua in urmatoarele luni ceea ce ma face fericit si ma umple de bucurie. Exercitiile fizice acasa sau afara se numara, fara indoiala, printre prioritatile mele, dar cu ce optiuni ne vom confrunta la nivel de fitness in noua normalitate?

Cred, aceasta este o parere personala care nu urmareste sa contrazica nicio prevedere oficiala, ca invitatia de a reveni la salile de sport va fi apreciata din umbra neincrederii, multi dintre noi ne vom simti nesiguri ca vom atinge din nou un spatiu inchis cu mai multe persoane. in acelasi spatiu, care cu siguranta nu vor fi multi, ipoteza mea vizeaza reglementarea accesului pe orare. Daca esti unul dintre cei care vor face pasul de a intra, masurile de igiena pe care ni le-am adaptat in aceste luni vor fi cei mai buni aliati ai tai: spalarea constanta a mainilor, curatarea instrumentelor si gelurilor cu alcool, folosirea mastilor de fata si, bineinteles, prudenta. distanta dintre ceilalti utilizatori. 

Dimpotriva, si cred ca una dintre ipotezele la care sunt cel mai inclinat sa ma gandesc sa le fac, este sa profit de parcurile publice, in functie de programul lor si respectand accesul autorizat pentru a face exercitii cardio, printre ele preferatele mele: alergarea. Natura , in cea mai mare splendoare, ne va primi pentru a ne bucura de ea cu abundenta infinita gratuit – calitate de care trebuie sa tinem cont cu totii – si de care ne vom bucura din plin fara a ridica riscul unei posibile contagii, evident, daca urmam ordinea si respectarea standardelor de sanatate.

Personal, gasesc in studiourile diverselor practici precum Pilates , yoga sau bara, ca sa numim cateva, o optiune buna pentru a va relua activitatile sportive. Din nou, atentie la faptul ca este un studiu care indeplineste cerintele obligatorii de sanatate, un acces redus al utilizatorilor care permite o distanta adecvata intre toti si care ofera o activitate in care contactul cu alte persoane este practic nul.

Cred ca spatiile mai mici sunt mai usor de controlat, de intretinut optim si ca igienizarea materialelor sau dispozitivelor, fiind mai putine sau proprietate privata, ofera o posibilitate mai mica de contagiune.

O alta optiune grozava care mi-a venit in minte este sa-ti cumperi propria bicicleta , sa scoti acea pereche de patine nefolosite de luni de zile din dulap sau sa aduci acel skateboard care a fost uitat inca din adolescenta din casa parintilor mei. Simt acea nostalgie pentru modul in care s-au exercitat in alte decenii si asta ma face sa reflectez la cat de prietenoase au fost aceste activitati cu mediul inconjurator, la felul in care au stimulat exercitiile independente si izolate, o buna reamintire a ceea ce ar putea fi bun si sanatos pentru viitorul nostru apropiat.

In sfarsit, daca nu te simti pregatit sa iesi afara pentru a practica o activitate fizica , nu-ti face griji, nimic nu este in neregula si este in regula, vei putea sa o faci mai repede decat crezi. Intre timp, aceasta izolare ne-a oferit un meniu de rutine video, vieti sau aplicatii perfect concepute pentru a ne bucura in interiorul casei tale , a ramane sanatosi, tonifiati si, mai presus de toate, optimisti ca noua normalitate este urmatoarea noastra provocare de depasit. .