De ce scartaie franele de biciclete?

Bicicletele sunt dispozitive mecanice si pot scoate diverse zgomote si sunete enervante. Un eveniment comun si ingrijorator este intampinarea unui zgomot de macinat atunci cand apasati manetele de frana. Franele probabil functioneaza bine, doar devin zgomotoase.

Intelegerea modului in care functioneaza acestea, a pieselor individuale si a ceea ce le poate face sa scartaie va va ajuta sa faceti ajustari. O mica ajustare este tot ce are nevoie franele pentru a opri macinarea.

Mecanism de franare

Franele variaza in functie de design si producator, dar elementele de baza sunt similare indiferent daca aveti cantilever, janta sau tija. Sarcina franelor este de a incetini miscarea anvelopelor. Pentru a face acest lucru, ei folosesc tampoane care ating suprafata si provoaca frecare. Diferenta dintre sistemele de franare este de obicei in actiunea parghiei sau a componentelor individuale. Indiferent de cauzele actiunii, mai aveti nevoie de ceva care sa atinga suprafata anvelopei si sa incetineasca miscarea. De aceea orice sistem de franare poate dezvolta un scartait.

Placute de frana

Placuta de frana este partea care atinge janta pentru a opri bicicleta. Cele mai multe dintre acestea au o constructie din cauciuc sustinuta de un pantof metalic. Numarul de placute poate varia in functie de designul franei. Cand tamponul de cauciuc atinge janta, are loc frecare pentru a incetini viteza de rotatie. Placutele de frana sunt sursa scartaitului. Sunetul pe care il auzi este tamponul care atinge suprafata anvelopei.

Schimbarea tampoanelor

De obicei, scartaitul nu afecteaza functionarea franei, dar poate fi un semn ca ceva este deplasat. Franele bune nu ar trebui sa scartaie. O cauza probabila a zgomotului este varsta. Tampoanele vechi se uzeaza si scartaitul este un semn ca ar trebui inlocuite. Primul pas cand franele incep sa scartaie este sa verifici placutele. Fixati bicicleta pe o suprafata solida si urmariti roata din spate. Ar trebui sa vedeti o componenta in forma de U infasurata in jurul varfului jantei. Examinati capetele din cauciuc. Acestea sunt tampoanele. Daca par uzate sau plate pe o parte, inlocuiti-le.

Reglare deget de la picioare

Toe este un termen care descrie modul in care placutele de frana ar trebui sa atinga janta. Cand apasati pe maneta de frana, placutele lovesc mai intai partea din fata. Partea din fata a placutei este cea mai apropiata de scaunul bicicletei. Tampoanele care nu sunt intoarse vor scartai. Daca tampoanele se lipesc de suprafata plana, spre deosebire de aceasta, va rugam sa le reglati.

Reglarea va depinde de sistemul de franare. In cele mai multe cazuri, se roteste un surub sau o piulita pentru a slabi sabotul de frana; apasati pe partea din fata a pantofului pentru a modifica unghiul si strangeti din nou. Faceti o plimbare pentru a incerca bicicleta. Daca oprirea este prea brusca, unghiul este prea strans, deoarece placa frontala este prea aproape de janta. Slabiti din nou sabotul de frana si mutati putin partea din fata a placutei inapoi. Poate fi nevoie de mai multe incercari pentru a obtine pozitia corecta a varfului. Odata ce unghiul este corect, scartaitul se va opri.

Pe acelasi subiect

Plantarea gardurilor vii: cum se face corect de prima data

Inainte de a planta gardul viu, cel mai bine este sa...

Din aceeasi categorie